در سایت PRS اینترنت مصرفی کاربران در دوره‌های آنلاین نیم بها محاسبه می‌شود
0
02167538

نکاتی پیرامون آمادگی در کنکور

مهم ترین زمینه های مدیریت و آمادگی کنکور

 

۱ -مدیریت زمان

یکی از مهم‌ترین موارد مدیریت زمان است. هر چه از مدیریت زمان بگوییم، کم است. مدیریت زمان، یعنی اینکه شما بتوانید از زمان خود به بهترین نحو به منظور مطالعه برای کنکور استفاده کنید.

۲ -مدیریت منابع

به عنوان یک داوطلب، زمانی می توانید موفق‌تر باشید که بدانید برای کنکور باید چه منابع و کتاب‌هایی را چه‌وقت و چگونه مطالعه کنید. اولویت‌بندی، مهارتی ضروری، اما دشوار و حساس است که در بسیاری از مواقع، ما را ترغیب می‌کند با استفاده از مدیریت و مهارت‌های مشابه، توانمندی خود را افزایش داده و در آن زمینه تصمیم درستی بگیریم.

۳-  مدیریت مطالعه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از داوطلبان با آن مواجه هستند چگونگی مطالعه برای کنکور است. باید توجه داشته باشید که برای کنکور، ابتدا باید یک مطالعه اولیه داشته باشید، زیر نقاط مهم و اصلی را خط بکشید و خلاصه برداری کنید، و حتی کنار مطالب کتاب، نیز نکاتی را با رنگ های مختلف بنویسید و آن را برای دوران جمع بندی نگه دارید.

تکرارها و مرورها را فراموش نکنید. مرورهای هفتگی و ماهیانه و در نهایت، در دوران جمع بندی، هر آنچه را که قبلا خلاصه کرده اید، دوباره بخوانید و در همین حین، تست زنی نیز داشته باشید، و سرانجام در هفته های پایانی، تست زنی سرعتی را در برنامه خود لحاظ کنید.

۴- مدیریت مکان

مکان مطالعه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. داوطلبی میتواند در منزل و حتی در میان سر و صدا هم درس بخواند و داوطلب دیگر حتما باید در سکوت و آرامش مطالعه کند. داوطلبی در کتابخانه و دیگری عادت دارد در پارک درس بخواند. به عادات مطالعه خود نگاه کنید و ببینید که جزو کدام دسته از داوطلبان هستید و در کجا راحت‌تر می‌توانید درس بخوانید.

۵- مدیریت مقاطع کنکور

مقاطع مختلفی دارد. مقطع تابستان سال قبل کنکور، مقطع عید نوروز، مقطع خرداد ماه یا دوران جمع بندی که هر یک از این ها به مقاطع طلایی کنکور معروفند. داوطلب، باید مقاطع مهم کنکور را بشناسد تا بتواند به خوبی برای آن ً مقاطع برنامه ریزی کرده و آنها را مدیریت کند؛ مثال اگر داوطلب، دوران جمع بندی نمی تواند خردادماه را به خوبی نشناسد و نداند که در این دوره چه باید بکند، مطمئنا از مطالعه خود بهره کافی ببرد.

۶- مدیریت خواب و استراحت

سعی کنید که زمانی را وقتی شروع به مطالعه برای آمادگی در کنکور می کنید، حتما بین ساعات مطالعه برای استراحت خود در نظر بگیرید یا ساعات خواب و بیداری خود را تنظیم کنید. بهترین زمان مطالعه از ساعت پنج صبح تا ساعت نه تا ده شب است؛

۷- مدیریت احساسات

دوره آمادگی برای کنکور، دوره بسیار مهم و پر افت و خیزی است. شما در این دوره، در شرایط خاصی قرار می‌گیرید و ممکن است در زمان‌هایی خوب مطالعه کرده گاهی نیز اصلا نتوانید مطالعه کنید و خوب درس بخوانید؛ از طرف دیگر، گاهی ممکن است که شما به راحتی بتوانید به همه یا بیشتر تست ها به خوبی پاسخ دهید و گاهی هم اصلا نتوانید جواب تست ها را بدهید و سرخورده و ناراحت شوید.

مهمترین نکته قابل یادآوری در چنین شرایطی، این است که شما احساسات خود را مدیریت کنید و به راحتی تسلیم شرایط بد نشده و افسرده نگردید.

 

منبع: پی‌سی کنکور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *