در سایت PRS اینترنت مصرفی کاربران در دوره‌های آنلاین نیم بها محاسبه می‌شود
0
02167538

آشنایی با رشته هوشبری

رشته هوشبری چیست؟

رشته هوشبری یکی از شاخه های علوم پیراپزشکی است و کاملا با رشته بیهوشی فرق دارد. در رشته هوشبری دانشجویان هوشبری می آموزند که چطور با استفاده از ابزار و تجهیزات بیهوشی زیر نظر متخصص بیهوشی اقدام به بیهوش کردن کامل بیمار، اندازه گیری گازهای موجود در خون افراد و تنظیم آن ها، تجویز آرامبخش های مختلف، انجام بیهوشی منطقه ای، مراقبت های قلبی و تنفسی در طول بیهوشی بیمار، و بیدار کردن او بعد از عمل را انجام دهند.

هدف از این رشته این است که فارغ التحصیلان این رشته بتوانند به عنوان دستیار در کنار متخصصان بیهوشی در اتاق عمل انجام وظیفه کنند رشته هوشبری در هر مقطعی که باشد محل کارش مراکز درمانی است.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته توانایی شناسایی دستگاه هایی چون اندازه گیری گازهای موجود در خون افراد و همچنین تنظیم آن‌ها، کاربرد دستگاه‌های بیهوشی و نحوه استفاده از آن و نیز استریل کردن این دستگاه ها را هم به خوبی آموزش می بینند.

ادامه تحصیل فارغ التحصیلان کاردانی به کارشناسی و کارشناسی بیهوشی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری، آناتومی، فیزیولوژی و دیگر زیر شاخه های علوم پزشکی امکان پذیر خواهد بود که در صورت پذیرفته شدن در هر یک از رشته های کارشناسی ارشد مذکور، شرح وظایف فرد تغییر می کند و از رشته هوشبری خارج می شود (ادامه تحصیل در این رشته تا دکترای بیهوشی امکان پذیر نمی باشد)

مزایا و معایب هوشبری

یکی از مزیت های رشته هوشبری این است که کاری تمیزتر از رشته هایی مانند پرستاری و پزشکی دارد و از آلودگی های احتمالی در اتاق عمل در امان است.

همچنین این رشته برای افرادی که رویای پزشک شدن را دارند اما رتبه مناسب را نیاورده اند، مناسب است. محیط کار هوشبران در اتاق عمل است و به دور از هیاهو و شلوغی است.

اما یکی از بزرگترین عیب های این رشته استرس و اضطراب بالای آن است علاوه بر این حقوق هوشبری هم پایین است که باعث نارضایتی هوشبران می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *