در سایت PRS اینترنت مصرفی کاربران در دوره‌های آنلاین نیم بها محاسبه می‌شود
0
02167538

افزایش تمرکز در زمان کنکور

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افراد کنکوری، عدم تمرکز کافی برای درس خواندن است. حق می‌دهیم؛ درس خواندن برای کنکور اصلا ساده نیست، اما با استفاده از تکنیک‌هایی می‌توان به بهبود تمرکز در زمان درس‌خواندن کمک کرد. حتی مواد غذایی‌ای هم وجود دارند که عملکرد مغز را بالا می‌برند و باعث می‌شوند تا فرد تمرکز بیشتری داشته باشد.

انواع روش‌های تلقین برای افزایش تمرکز در زمان کنکور

۱- دیداری

۲- شنیداری

۳- کلامی

۴- نوشتاری

۵- فکری

 

 

نکته مهم اینه که جملات باید کوتاه و تاثیرگذار باشند.مثل من سرشار از عشق الهی هستم یا من سرشار از آرامش الهی هستم یا من با عشق و علاقه مطالعه می‌کنم یا من به خوبی میتونم مطالب رو از ذهنم به برگه امتحان منتقل کنم.

راه های افزایش تمرکز در دوران کنکور

۱)     محیطی بدون حواس‌پرتی ایجاد کنید

اولین قدم برای افزایش تمرکز، ایجاد محیطی است که حواس فرد کنکوری را پرت نکند. این محیط تا جای ممکن باید خلوت و بدون سرو‌صدا باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای حذف صداهتی محیطی، حتما از هدفون‌های حذف‌کننده صدا استفاده کنید یا اینکه از موزیک‌های مخصوص افزایش تمرکز برای کم‌شدن این صداها کمک بگیرید.

۲)     از تکنیک‌های مدرن مطالعه استفاده کنید

یکی از راه‌ های افزایش تمرکز در طول دوران کنکور، اجرای تکنیک‌های مطالعه موثر و مدرن است. این تکنیک‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی تمرکز فرد کنکوری را، در طول مدت درس‌خواندن افزایش دهند. معمولا تمام تکنیک‌های مطالعه مدرن روی این موضوع تمرکز می‌کنند که فرد از درس‌خواندن خسته نشود.

۳)     ذهن‌آگاهی و مدیتیشن را تمرین کنید

kumon می‌گوید شاید از بین تمام راه‌ های افزایش تمرکز این راه بیشتر از هرچیزی به افراد کنکوری کمک کند. افزایش آگاهی روی ذهن و بدن، به شما کمک می‌کند تا حتی اگر در محیط شلوغی هستید، تمرکز خود را حفظ کنید و به راحتی حواستان پرت نشود.

۴)     به اندازه کافی بخوابید

شاید از بین تمام راه‌های افزایش تمرکز برای کنکور، این ساده‌ترین راه باشد. هر چه قدر بدن شما به اندازه کافی استراحت کرده باشد، مطالب را بهتر و دقیق‌تر به یاد می‌آورد، بنابراین مهم است که در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید.

حالا برای اینکه بتونیم تلقین خوب انجام بدیم باید یاد بگیریم چطوری به حالت خلسه بریم .خلسه حالتی بین خواب و بیداریه که امواج ذهنی در شرایط آلفا قرار میگیره و فرد در آرامش مطلق قرار میگیره .آگاهی و تمرکزش بالا میره و ضمیر خود آگاه کنار و ضمیر ناخود آگاه ش پیدار میشه .

خلسه دو حالت داره خلسه مثبت و خلسه منفی

در خلسه مثبت فرد ضربان قلبش کاملا کنترل شده و طبیعیه در آرامش تنفس میکنه و میتونه نفس های عمیق بکشه و برعکسش در خلسه منفی ضربان قلب خیلی بالا میره در ذهن پر از اضطراب و تنش ه

حالا چند تا تکنیک ساده برای اینکه بتونیم به خلسه بریم

روی زمین دراز میکشیم دستها را کنار بدنمون قرار میدیم و شروع به شمارش معکوس از ۲۰ تا ۱ میکنیم و هر عدد را در ذهنمون تجسم میکنیم نفس عمیق میکشیم وسعی میکنیم در حالت خلسه فرو بریم و بعد از اون تلقین شروع میشه.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *