در سایت PRS اینترنت مصرفی کاربران در دوره‌های آنلاین نیم بها محاسبه می‌شود
0
02167538

ثبت نام آزمون تیزهوشان

مدارس تیزهوشان به دلیل وجود جو رقابتی، دارا بودن اساتید و معلمان برجسته و مجرب و همچنین سطح آموزشی بسیار بالا، خواستار زیادی پیدا کرده اند و از محبوبیت خاصی برخوردار‌ هستند. ما در این مقاله به ثبت نام آزمون تیزهوشان { اموزش تصویری صفر تا ۱۰۰ } می پرازیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید و در صورتی که سوال یا نکته ای در این رابطه دارید می توانید با راه های ارتباطی از قبیل شماره تماس، اینستاگرام، تلگرام، روبیکا و سایت با ما درارتباط باشید.

گروه آموزشی رهاورد آماده است تا اطلاعات لازم در خصوص قبولی در مدارس تیزهوشان و شرکت در آزمون سمپاد را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی نمایند.

۰۲۱۶۷۵۳۸ 

 

آزمون تیزهوشان چیست ؟

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با ایجاد مدارسی تحت عنوان مدارس تیزهوشان، فرصتی را فراهم آورده است تا دانش آموزان مستعد، باهوش، هدفمند و دارای قابلیت های علمی در مدارس دارای سطح بالای آموزشی و معلمان مجرب به تحصیل بپردازند. برای این منظور، یک آزمون ورودی از دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در اینگونه مدارس گرفته می شود تا در صورت داشتن معیارهای لازم و کسب نمره حد نصاب پذیرفته شوند. نام این آزمون، آزمون تیزهوشان بوده و در کشور ما برای ورود به دو دوره متوسط اول و متوسطه دوم، یعنی از پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم به صورت جداگانه برگزار می شود.

نکات قبل از ثبت نام آزمون تیزهوشان

نکات قبل از ثبت نام آزمون تیزهوشاناگر پایه ششم و نهم هستید و قصد دارید که آزمون نیزهوشان شرکت کنید توجه داشته باشید که قبل از ثبت نام و پرداخت هزینه دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کرده باشید.  در این دفترچه طریقه ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت کامل شرح داده شده است. به طوری که در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام درج شده است. شرایط شرکت در آزمون را مطالعه کنید تا در طی فرآیند ثبت نام با مشکل روبه رو نشوید. بعضی از شرایط ثبت نام به صورت زیر است:

امکانات مدارس تیزهوشان( ویژگی مدرسه سمپاد+ مزایا)

  • تابعیت ایرانی داشته باشید.
  • در پایه ششم یا نهم مشغول به تحصیل باشید.
  • در زمان مشخص اقدام به ثبت نام در تیزهوشان کنید.هزینه آزمون را پرداخت کنید.
  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و کسب مقیاس خیلی خوب در تمانی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به منظور ثبت نام در آزمون تیزهوشان می باشد.
  • دانش آموزان پایه نهم سایر مدارس که معدل کل خرداد ماه پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم آنان حداقل ۱۹ باشد.
  • دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل نوبت اول آنان کمتر از ۱۸ باشد.

مدارک ثبت نام در آزمون تیزهوشان

مدارک ثبت نام در آزمون تیزهوشاندانش آموزان در زمان نام نویسی باید مدارک لازم جهت شرکت در آزمون را در سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی اینترنتی pada.medu.ir بارگزاری کنند. از این رو در این بخش از مقاله راهنما به ذکر مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان پرداخته‌ایم که به شرح زیر می باشد.

✅مشخصات و اطلاعات فردی

✅عکس پرسنلی ۳×۴ با فرمت jpg

✅آدرس محل سکونت

✅پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان

تیزهوشان یا نمونه دولتی کدام بهتر است( مزایا و معایب آنها)

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

❌اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی از اولین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می باشد.

❌کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی

❌کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.

❌اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

❌چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند ۳ مدرسه را انتخاب نمایند.

❌در صورت قبولی دانش آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

شرایط اختصاصی نهم به دهم

👈اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم از اولین شرایط ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می باشد.

👈دارا بودن معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم

👈اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

👈چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند ۳ مدرسه را انتخاب نمایند.

۳راه قبولی در تیزهوشان+ نکاتی که تا حالا کسی بهت نگفته!

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 

مدارس تیزهوشان

سایت ثبت نام تیزهوشان تغییراتی اعمال شده‌ است. به طوری که داوطلبانی که مایل هستند در آزمون تیز هوشان ثبت‌نام کنند، باید به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند. ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم، هر دو از طریق سایت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” انجام می شود.

مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزان واجد الشرایط ورود به مدارس تیزهوشان در بازه زمانی اعلام شده می بایست با توجه به راهنمای تصویری که در ادامه به آن پرداخته می شود، مراحل آزمون ثبت نام تیزهوشان خود را تکمیل کنند.

مرحله اول

به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir کنید.

مرحله دوم

مرحله دومدر این مرحله برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ کد ملی و گذرواژه و عبارت امنیتی را وارد کنید.

مرحله سوم

مرحله سومدر این قسمت از بین آزمون های مختلف بر روی«آزمون سمپاد» کلیک کنید.

مرحله چهارم

چنانچه شناسه کاربری و رمز عبور خود را فراموش کردید. می توانید بر روی گزینه ورود از طریق سایت دولت من در پایین صفحه کلیک کنید و آن را بازیابی کنید.

مرحله پنجم

مرحله پنجمدر این قسمت شماره تلفن همراه به نام پدر یا مادر دانش آموز را وارد کنید.

مرحله ششم

مرحله ششمکد یکبار مصرف که برای شماره وارد شده پیامک شده است، را وارد کنید.

مرحله ۷

بر روی گزینه وزارت آموزش و پرورش کلیک کرده و نحوه ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۳  را به صورت کامل و دقیق تکمیل کنید. در این مرحله شما باید قوانین، شرایط عمومی و اختصاصی را از قبل مطالعه کنید. زیرا ثبت نام شما نشان دهنده خواندن و قبول این شرایط هست و در صورتی که شرایط شما با قوانین ثبت نام هماهنگی نداشته باشد، ثبت نام رد می شود.

مرحله ۸

در این مرحله می توانید هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید. پس از پرداخت کد رهگیری در اختیار شما قرار می گیرد.

مرحله ۹

اطلاعات شخصی از قبیل نام، نام خانوادگی، اگر پایه نهم هستید معدل و اطلاعات مدرسه را وارد کنید. هر کدام از دانش آموزان می توانند۳ مدرسه در شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب کنند.

لیست بهترین موسسه تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ + اطلاعات وآدرس

تفاوت نحوه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم

تفاوت نحوه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهمدر مجموع نحوه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم تفاوتی ندارد و در هر دو مقطع یکسان است. برای ثبت نام هر دو آزمون باید به سایت مای مدیو مراجعه کنید. دقت کنید که در هنگام انتخاب لینک و تکمیل اطللاعات فرم ثبت نام، نوع آزمونی که قصد انتخاب آن را دارید توجه کنید. در صورتی که در فرآیند ثبت نام با مشکلی روبه رو شدید آن را با ما در میان بگذارید. 

خلاصه کلام

در این مقاله به بررسی ثبت نام آزمون تیزهوشان سمپاد به صورت تصویری پرداخته شد در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت نام تیزهوشان به مشکل برخوردید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی نیازهای شما در رابطه با نحوه ثبت نام و طی کردن فرآیند ثبت نام می باشیم. همچنین در صورتی که به دنبال منابع این آزمون هستید ما کتاب و کمک بسته های آموزشی قبولی در تیزهوشان را تهیه کرده ایم که بسیار قبولی در این امتحان تیزهوشان را تسهیل می بخشد.

۰۲۱۶۷۵۳۸ 

 

سوالات متداول

۱- آدرس سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ کدام است؟

سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به نشانی my.medu.ir می باشد.

۲- دانش آموزان چگونه می توانند اقدام به ثبت نام اینترنتی آزمون مدارس تیزهوشان نمایند؟

افراد می توانند با ورود به سایت ثبت نام، تکمیل تقاضانامه اینترنتی، بارگذاری عکس و پرداخت مبلغ ۷۰ هزار تومان ثبت نام را انجام دهند

۳- آیا برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان رمز همگام مورد نیاز است؟

خیر؛ در این مورد دارا بودن کد ملی و سریال شناسنامه کفایت می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *