در سایت PRS اینترنت مصرفی کاربران در دوره‌های آنلاین نیم بها محاسبه می‌شود
0
02167538

چک لیست وسایل مورد نیاز برای کنکور

⭕ وسایل مورد نیاز برای کنکور

۱- دو تا مداد نرم ( ❌ اتود ممنوع)

مداد آوردن سر جلسه ی کنکور به خودت بستگی داره. نمی‌خوایم کلیشه ای صحبت کنیم و بگیم حتما فقط و فقط باید از مداد استفاده کنی. نه! خیلی از داوطلب های کنکور با اتود راحت‌ ترن. حتی بعضی از کنکوری ها از اتود مخصوص آزمون استفاده می‌ کنن.

سر تعداد مداد خیلی هم حساس نباش. واقعا قرار نیست نادرترین اتفاق‌ ها سر جلسه کنکورت بیفته. همون دو تا کافیه. دیگه در بدترین حالت از مراقب می‌ خوای که از یکی مداد یا اتود بگیره بهت بده.

۰۲۱۶۷۵۳۸ 

۲-  پاک کن باکیفیت

بهتره دو پاک کن همراه خودتون داشته باشید که نو و تمیز باشن و قبلا ازشون استفاده نکردید برای استفاده بهتر اس پاک کن میتونید پاک کن رو از وسط نصف کنید که ۴ گوشه ی تیز آن به ۸ گوشه تبدیل شود و با ظرافت بیشتری بتوانید پاک کنید.

در صورت تمایل میتواند یه نخ از وسط تو تیکه ی پاک کن رد کنید و دور گردنتان بیاندازید تا استفاده از آن راحت تر شود و به زمین نیفتد.

۳- مداد تراش

اگه با خودت مداد میاری، حتما یه مداد تراش تیز هم با خودت بیار. بالاخره بعد از استفاده زیاد از مداد، سرش کند میشه و ممکنه موقع حل سوالات اعصابت رو خورد کنه. در ضمن اگه وسط آزمون، احساس کردی مدادت نیاز به تراش داره، از مداد دیگه‌ ای که از قبل تراشش کردی استفاده کن. بهتره که خیلی برای تراش کردن مداد سر جلسه کنکور وقت نذاری. 

۴-  کارت ملی و کارت ورود به جلسه

کارت ملیتون رو حتما سر جلسه کنکور همراه خودتون ببرین چون برای شناساییتون استفاده میشه.

۵-  ساعت (یکی از مهم‌ترین وسایل جهت مدیریت زمان)

داشتن یک ساعت مچی عقربه ای از موارد ضروری جلسه کنکوره چون موقع مدیریت زمان آزمون نمیتونید رو در و دیوار حوزه دنبال ساعت بگردید و ممکنه زاویه مناسبی به ساعت نداشته باشید.

در مورد ساعت دیجیتالی ساده هم رفتار های سلیقه ای و متناقضی دیده شده پس سعی کنید حتما ساعت شما عقربه ای باشه. همچنین مشاهده ساعت دیجیتالی به دلیل تناقض اعداد ۲,۵,۶,۹,۴ و خطای چشم در اعداد هم گاها باعث اشتباه خواهد شد . حتما باتری ساعت خودتان چک کنید تا در جلسه آزمون ساعت شما نخوابد .

۶- بطری آب

با خودتون یه بطری آب خنک و یه بطری شربت همراه داشته باشید. هروقت تشنتون شد یا احساس کردین به انرژی نیاز دارین از آب و شربتتون استفاده کنین و خودتونو شارژ کنین. تو جلسه کنکور حتما آب و شربت همراه خودتون داشته باشید و حتما ازشون استفاده کنین.

۷- سه عدد ماسک

۸-  ژل ضدعفونی کننده​

۹) سنجاق قفلی برای اتصال کارت ورود به جلسه

سعی کنید برای وصل کردن کارت ورود به جلسه به سینه تون از سنجاق قفلی استفاده کنید نه سوزن ته گرد! نوک سوزن ته گرد ممکنه در طول آزمون به بدنتون فشار بیاره و حواستونو پرت کنه. گیره های کوچک کاغذ نیز جایگزین سنجاق قفلی است . همچنین استفاده از گیره کاغذ همراه با بند دور گردن و اتصال آن به کارت ورود به جلسه نیز کار خوبیه (Necklace)

۱۰)مسکن و داروهای خاص :

اگه بیماری خاصی داری و داروی خاصی مصرف می‌ کنی، حتما اون ها رو با خودت سر جلسه ی کنکور بیار. اگه لازمه که تو مدت زمان کنکور مصرف بشه، حتما این کار رو بکن و نگران تایمت نباش، چون که سلامتیت از همه چی مهمتره.
حتما با خودت مسکن همراه داشته باش که اگه یه درصد درد غیر قابل تحملی برات ایجاد شد، زود برطرف بشه.

لیست بهترین مدارس نمونه دولتی تهران ۱۴۰۳وسایل مورد نیاز برای کنکور

وسایل ممنوعه جلسه کنکور ۱۴۰۳

  • تجهیزات الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند و…)
  • ماشین حساب، پیجر و هندزفری
  • خودکار و پاک کن هوشمند
  • کتاب، جزوه، نت و یادداشت
  • وسایل فلزی گل سر، تل، آینه و باید حتما پلاستیکی باشد)
  • ساک، کیف دستی، جامدادی
  • مواد خوراکی بجز آب آشامیدنی

وسایل مجاز و ضروری جلسه کنکور ۱۴۰۳

  • پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون همراه با یک سنجاق
  • اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه
  • مداد سیاه نرم پررنگ (۲ عدد)
  • پاک کن و تراش (۱ عدد)
  • ماسک اضافی سه لایه معمولی

روز کنکور چی بپوشیم؟

از اونجایی که کنکور امسال تو تیرماه برگزار میشه، واجبه لباسی که سر جلسه کنکور می پوشی، خنک باشه. یادت باشه لباست تنگ نباشه و چه بهتر که یه کم گشاد باشه تا تو اون چند ساعتی که سر جلسه ی کنکور نشستی، راحت تر باشی.

مثلا شلوار نخی گشاد خیلی می‌ تونه بهت کمک کنه. حتی می تونی وسط آزمون، کفش هات رو در بیاری و چهار زانو بشینی!

خیلی از بچه ها، یونیفرم مدرسشون رو می پوشن که این هم پیشنهاد میشه. خلاصه که هر لباسی که توش راحت تری رو بپوش. برای اطمینان می تونی یه روز قبل از کنکور چند دقیقه بپوشیشون و ببینی واقعا توشون راحت هستی یا نه.

کفشی هم که سر جلسه کنکور می پوشی، همون کفشی باشه که همیشه می پوشی. واقعا نیازی نیست دقیقا روز کنکور تصمیم بگیری کفش جدیدت رو امتحان کنی!

یادت نره پوششی که قراره سر جلسه ی کنکور داشته باشی، حتما طبق عرف و قانون جامعه باشه که یه وقت مشکلی از این جهت موقع ورودت به حوزه ی امتحانی پیش نیاد. پس لباس خیلی کوتاه، خیلی جذب و یا جلو باز نپوش! 

خلاصه که حتما روز قبل از کنکور لباس هات رو تمیز، اتو شده و آماده کن تا صبح کنکور اذیت نشی.

قوانین سر جلسه کنکور

وسایل ممنوعه :

بردن یه سری وسایل سر جلسه ی کنکور تخلف حساب میشه. و حتی همراه داشتن و استفاده ازشون ممکنه عواقب بدی مثل محرومیت به همراه داشته باشن؛ مثل:

  • تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، انگشتر، عینک هوشمند و… .
  • خودکار یا پاک‌ کن هوشمند
  • ماشین حساب
  • هندزفری
  • پیجر
  • کتاب، جزوه و یادداشت

صحبت کردن هنگام آزمون : 

مادامی که آزمون شروع نشده، می تونی با اطرافیانت صحبت کنی. اما از زمان شروع آزمون تا پایان آزمون، هر نوع صحبت و ارتباط با بقیه ی افراد حاضر در جلسه ی کنکور تقلب محسوب میشه و عواقب بدی داره.

دستشویی رفتن سر جلسه کنکور

توصیه ی ما تو مدیکال اینه که قبل از شروع آزمون، تو خونه و حوزه ی امتحان دستشویی بری تا دیگه نیازی نباشه وسط آزمون از تایمت بزنی. اما اگه به هر دلیلی لازمت شد که بری، این مراحل طبق قانون جلسه ی کنکور باید طی بشن:

  1. به مراقب میگی که نیاز داری دستشویی بری.
  2. در صورتی که شرایط رفتن به دسشویی باشه، یه برگه ی درخواست بهت میدن که اون رو تکمیل و امضا کنی. 
  3. همراه با یکی از مراقب ها به سمت دستشویی میری.
  4. مراقب تا زمانی که کارت تموم بشه، پشت در دستشویی منتظرت میمونه.
  5. بعد از بیرون اومدن از دستشویی، مراقبت تا صندلی خودت، همراهت میاد.

اگه مشکلی پیش اومد به کی بگیم؟

سر جلسه ی کنکور چند نفر به عنوان مراقب حضور دارن. مهم ترین وظیفه ی اون ها بعد از ایجاد شرایط مطلوب آزمون، کمک کردن به تو هست. اگه یه وقت مشکلی واست پیش اومد، نگران نشو و حتما باهاشون در میون بذار. اونا همه ی تلاششون رو می کنن که بهت کمکت کنن. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *