در سایت PRS اینترنت مصرفی کاربران در دوره‌های آنلاین نیم بها محاسبه می‌شود
0
02167538

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴

چنانچه در سال جدید، قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی کامل نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به همراه راهنمای تصویری خواهیم پرداخت.

داوطلبانی که درخواست تجدید نظر و اعتراض به نتیجه آزمون را دارند، چنانچه در هر یک از مراحل ثبت اعتراض خود با مشکل و یا خطایی رو به رو شدند، می توانند با متخصصان مجرب گروه آموزشی رهاورد به شماره ۰۲۱۶۷۵۳۸   تماس حاصل فرمایند. مشاوران ما در تمام روز های هفته حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده ی پاسخگویی به سوالات شما و رفع مشکلات ایجاد شده هستند.

۰۲۱۶۷۵۳۸ 

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴

مدارس تیزهوشان

پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و اعلام نتایج قبولی، چه زمانی می توان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اقدام کرد؟ این سوال ممکن است سوال اکثر داوطلبانی باشد که پس از اعلام نتایج قبولی آزمون، پاسخ مد نظر خود را دریافت نکرده باشند. لازم به ذکر است که سالانه پس از مشخص شدن نتایج آزمون ورودی، توسط سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان، زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نیز مشخص می گردد.

ولی می توان براساس رویه سال گذشته که برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان از ۲۳ الی ۲۶ مرداد ماه به داوطلبان مهلت داده شد، می توان تخمین زد که در سال آتی نیز زمانی را که برای اعتراض در نظر خواهند گرفت در حدود همین بازه زمانی خواهد بود.

نکته مهم: داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان، ابتدا لازم است تا کارنامه خود را دریافت کرده و مشاهده کنند. سپس لازم است تا به صورت دقیق تعداد سوالات صحیح، غیر صحیح و پاسخ داده نشده خود را مشاهده کنند. در نهایت نیز می بایست در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده و منتظر نتیجه اعتراض باشند.

نکته مهم: برای قبول شدگان در آزمون تیزهوشان کارنامه ای صادر نمی شود و تنها برای افرادی که در آزمون قبول نشده اند، کارنامه صادر خواهد شد.

سامانه ثبت درخواست تجدید نظر (اعتراض) آزمون تیزهوشان از تاریخ ۱۵ مرداد در سایت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش فعال شده است. دانش آموزان پذیرفته نشده در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ میتوانند به مدت ۵ روز (تا ۲۰ مرداد) نسبت به ثبت اعتراض اقدام نمایند. در صورتی که قصد اعتراض دارید میتوانید با استفاده از راهنمای زیر این کار را انجام دهید:

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان:

  • ابتدا وارد سایت my.medu.ir شوید.
  • سپس در صفحه باز شده بخش «انتخاب نقش» را بر روی «دانش آموز» قرار دهید.
  • در محل مشخص شده کد ملی دانش آموز، سریال شناسنامه و کد امنیتی را وارد نموده و دکمه ورود را بزنید.
  • در پنل خود جهت ثبت درخواست تجدید نظر روی ماژول «نتایج سمپاد» کلیک کنید.

 

  • در صفحه جدید بر روی گزینه «ثبت تجدید نظر» کلیک کنید.

 

  • در ادامه از بین ۵ گزینه برای درخواست تجدید نظر می‌توانید ۳ موردرا انتخاب کنید و برای هر یک توضیح کوتاهی را به صورت مکتوب در نمایید و در پایان کلید ثبت درخواست را بزنید.

زمان اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان

یکی دیگر از سوالات پرتکراری که از سوی داوطلبان پذیرفته نشده در آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان مدام سوال می شود، این است که چه زمانی می توان نتیجه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را مشاهده کرد؟ به دلیل پر استرس بودن این بازه انتظار، دانش آموزان مدام به سامانه مراجعه می کنند و درصدد پیگیری بر می آیند.

لازم به ذکر است که نیازی به مراجعه هر روزه به سامانه وجود ندارد چرا که می توانید پس از گذشت یک هفته، پاسخ نهایی اعتراض خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که هر یک از دانش آموزان باید نتیجه اعتراض خود را در سایتی که در آن اعتراض خود را ثبت نموده اند، مشاهده کنند. این عبارت به این معناست که دانش آموزان پایه هفتم باید نتایج اعتراض خود را در سامانه hoosh.medu.ir و دانش آموزان پایه دهم باید نتایج اعتراض خود را در سامانه Azmoon.medu.ir مشاهده کنند. از سوی دیگر بهتر است این نکته را هم ذکر کنیم که امکان منتشر شدن نتایج اعتراضات تا هفته دوم شهریور نیز وجود دارد.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج اعتراضات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در سال های قبل متقاضیان نتایج اعتراضات آزمون تیزهوشان برای پایه هفتم را در سایت hoosh.medu.ir و پایه دهم را در سایت azmoon.medu.ir می توانستند مشاهده نمایند، اما در سال جاری همان طور که گفته شد مشاهده نتایج برای هر دو مقطع از طریق سایت my.medu.ir امکان پذیر می باشد. برای راحتی کار داوطلبان و آموزش نحوه مشاهده نتایج اعتراضات به جواب آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، در این بخش راهنمایی تصویری آن را شرح داده و ارائه کرده ایم:

راهنمای مشاهده نتایج اعتراضات به جواب آزمون تیزهوشان

  1. در ابتدا وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شوید. پس از آن می بایست با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه هست وارد صفحه شخصی خود شوید.
  2. پس از ورود به سایت و پنل شخصی، بر روی گزینه “آزمون سمپاد” کلیک نمایید.
  3. دانش آموزان می بایست پس از مراجعه به لینک مربوطه، بر روی گزینه نتیجه تجدیدنظر کلیک نموده و نتیجه را مشاهده نمایند.
  4. با توجه به اینکه در سال گذشته دانش آموزان برای مشاهده نتایج اعتراضات از سایت hoosh.medu.ir ا برای پایه هفتم و azmoon.medu.ir برای پایه دهم اقدام می نمودند، جهت راهنمایی بهتر والدین و دانش آموزان در این قسمت نحوه مشاهده نتایج اعتراضات از طریق این سایت ها ارائه شده است تا در صورت تغییر در روند دریافت نتایج، دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.
  5. راهنمای تصویری نتایج اعتراض سال گذشته
  6. در مرحله اول وارد سایت hoosh.medu.ir برای پایه هفتم و یا سایت azmoon.medu.ir برای پایه دهم شده و کد ملی و رمز همگام خود را مطابق تصویر وارد نمایید.
  7. سپس می بایست نقش دانش آموزی و نام سازمان خود را انتخاب نمایید :
  8. در این مرحله از ستون نتیجه اعتراض می توانید، نتیجه را مشاهده نمایید.

دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند می توانند تکنیک های مختلفی را برای قبولی در آزمون این مدارس در نظر بگیرند. از آنجا که سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم، سوالات تحلیلی و آزمون پایه دهم استعداد درخشان علاوه بر سوالات تحلیلی از سوالات تحصیلی نیز طرح می شود، دانش آموزان می توانند خود را برای این آزمون آماده نمایند و با مطالعه مقاله زیر از راه های قبولی در آزمون تیزهوشان باخبر شوند

۰۲۱۶۷۵۳۸ 

نکات مهم پیرامون ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان  ۱۴۰۴

پیش از آن که به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان به آدرس my.medu.ir مراجعه نموده و به تکمیل فرم تجدید نظر جهت ثبت اعتراض اقدام نمایید می بایست به نکات زیر توجه کنید.

  • شما تنها یک مرتبه فرصت اعتراض به نتایج آزمون را خواهید داشت، بنابراین فرم اعتراض را با دقت بالا تکمیل کنید.
  • پس از ثبت اعتراض امکان ویرایش اطلاعات وارد شده وجود ندارد.
  • رسیدگی به اعتراض داوطلب بستگی به نوع و تعداد اعتراض دارد.
  •  در هر فیلد اعتراض حداکثر می توانید ۳ سطر و ۳۵۰ کارکتر وراد کنید.
  • توجه داشته باشید که درج پیشنهادات جز اعتراض محسوب نمی شود.

سوالات متداول

۱-  ثبت درخواست تجدید نظر نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ در چه تاریخی انجام می شود؟

هر ساله مرکز ملی استعداد های درخشان چند روز پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بازه زمانی را جهت ثبت درخواست تجدید نظر نتیجه آزمون به شرکت کنندگان اختصاص می دهد که در این مقاله به این تاریخ اشاره شده است.

۲-  داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتیجه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴ باید به چه سایتی مراجعه نمایند؟

ثبت اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان با مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش انجام می شود که در این مقاله به آدرس آن اشاره شده است.

۳-  ثبت اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان  ۱۴۰۴ به چه صورت انجام می شود؟

ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش انجام می شود که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *